Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Maria Sokal - pok. 312 - tel. wew. 352
e-mail: prk_w_sandomierzu@o2.pl
Pracownicy:
Agnieszka Łabudzka - pok. 312 - tel. wew. 352
Godziny przyjęć interesantów:
Poniedziałek w godz. 7.30 - 15.30
Wtorek w godz. 7.30 - 15-30
Czwartek w godz. 8.00 - 15.00
Piątek w godz. 8.00 - 15.00
Powiatowy Rzecznik Konsumentów wykonuje zadania samorządu powiatowego w zakresie ochrony praw konsumentów, które reguluje /USTAWA z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z dnia 21 marca 2007 r. Nr 50, poz. 331) z późn. zm.
Konsument – kupujący – osoba fizyczna, która nabywa rzecz ruchomą towar konsumpcyjny) w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą.
Konsument kupując i reklamując towar konsumpcyjny ma prawa i obowiązki wynikające z ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego (Dz.U. Nr 141, poz. 1176 ze zm.).
Do zadań Rzecznika Konsumentów należy:
zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów,
składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,
współdziałanie z właściwymi miejscowo Delegaturami Urzędu, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi,
wykonywanie innych zadań określonych w ustawie lub w przepisach odrębnych.
Rzecznik Konsumentów może w szczególności wytaczać powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępować, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o wykroczenia.
Rzecznik Konsumentów w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów, jest oskarżycielem publicznym w rozumieniu Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia.
Funkcję samorządu terytorialnego w zakresie obrony interesów konsumentów na podstawie Uchwały Rady Powiatu wypełnia Powiatowy Rzecznik Konsumentów