Powiat Sandomierski

Powiatowy rzecznik konsumentów

Powiatowy Rzecznik Konsumentów 

Maria Sokal - pok. 312 - tel. wew. 352

 e-mail: prk_w_sandomierzu@o2.pl

 

Pracownicy:

Agnieszka Łabudzka - pok. 312 - tel. wew. 352

 


Godziny przyjęć interesantów:

Poniedziałek w godz. 7.30 - 15.30

Wtorek w godz. 7.30 - 15-30

Czwartek w godz. 8.00 - 15.00

Piątek w godz. 8.00 - 15.00

 


Powiatowy Rzecznik Konsumentów wykonuje zadania samorządu powiatowego w zakresie ochrony praw konsumentów, które reguluje  /USTAWA z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z dnia 21 marca 2007 r. Nr 50, poz. 331) z późn. zm.

 

Konsument – kupujący – osoba fizyczna, która nabywa rzecz ruchomą towar konsumpcyjny) w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą.

 

Konsument kupując i reklamując towar konsumpcyjny ma prawa i obowiązki wynikające z ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego (Dz.U. Nr 141, poz. 1176 ze zm.).

   

Do zadań Rzecznika Konsumentów należy:

  1. zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów,

  2. składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,

  3. współdziałanie z właściwymi miejscowo Delegaturami Urzędu, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi,

  4. wykonywanie innych zadań określonych w ustawie lub w przepisach odrębnych.

  5. Rzecznik Konsumentów może w szczególności wytaczać powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępować, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o wykroczenia.

  6. Rzecznik Konsumentów w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów, jest oskarżycielem publicznym w rozumieniu Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia.

  

Funkcję samorządu terytorialnego w zakresie obrony interesów konsumentów na podstawie Uchwały Rady Powiatu wypełnia Powiatowy Rzecznik Konsumentów