e-mail: ksiegowosc@powiat.sandomierz.pl
Skarbnik Powiatu - Bernadeta Ślęzak - pok. 412 - tel. wew. 371
- Paweł Szewczyk - pok. 418 - tel. wew. 377
- Ewa Orawiec - Sułek - pok. 418 - tel. wew. 377
- Barbara Siejka - pok. 417 - tel. wew. 372
- Marlena Snopek - pok. 413 - tel. wew. 374
- Aneta Rybik - pok. 416 - tel. wew. 373
- Agnieszka Anczura - Pawlica - pok. 416 - tel. wew. 373
- Ilona Pietrzykowska - pok. 417 - tel. wew. 372
WYDZIAŁ PROWADZI SPRAWY W ZAKRESIE:
- Zapewnienie realizacji polityki finansowej powiatu.
- Wykonywanie określonych przepisami prawa obowiązków w zakresie rachunkowości.
- Nadzorowanie prac związanych z opracowaniem i realizacją budżetu powiatu oraz zapewnienie bieżącej kontroli jego wykonywania.
- Zapewnienie sporządzania prawidłowej sprawozdawczości budżetowej.
- Kontrasygnowanie czynności prawnych skutkujących powstawaniem zobowiązań finansowych powiatu oraz udzielanie upoważnień innym osobom do dokonywania kontrasygnaty.
- Sprawowanie nadzoru nad służbami finansowo księgowymi Starostwa.
- Czuwanie nad prawidłowym przydziałem subwencji i dotacji z budżetu państwa oraz samorządu wojewódzkiego zgodnie z obowiązującymi przepisami i algorytmami oraz przedkładanie w tym zakresie odpowiednich umów i propozycji pod obrady Zarządu.
- Pozyskiwanie dodatkowych środków dla budżetu powiatu.
- Kierowanie Wydziałem Finansowo - Budżetowym.
Do zadań Wydziału Finansowo-Budżetowego należy:
- W zakresie budżetu:
a/ Opracowanie projektu budżetu powiatu oraz dokonywanie analiz z wykonania budżetu.
b/ Przekazywanie jednostkom podległym informacji o ostatecznych kwotach dochodów i wydatków.
c/ Nadzorowanie prawidłowości opracowania i zatwierdzania planów finansowych jednostek organizacyjnych powiatu.
d/ Prowadzenie ewidencji dochodów i wydatków.
e/ Opracowywanie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej powiatu.
f) Podział subwencji oświatowej dla poszczególnych jednostek według należnego bonu.
g) Monitorowanie średniej płacy w jednostkach oświatowych – art.30 Karty Nauczyciela.
- W zakresie finansów i sprawozdawczości:
a/ Sporządzanie sprawozdań finansowych z wykonania budżetu.
b/ Prowadzenie ewidencji finansowo - księgowej.
c/ Prowadzenie sprawozdawczości i ocena realizacji wykorzystania przydzielonych środków.
d/ Prowadzenie analiz dla potrzeb przestrzegania budżetu.
e/ Przekazywanie środków na zadania zlecone z zakresu administracji rządowej.
f/ Przekazywanie dotacji celowych otrzymanych z budżetu państwa na realizację zadań własnych powiatu.
g/ Przekazywanie dotacji z funduszy celowych na realizację zadań bieżących jednostek organizacyjnych powiatu.
h/ Przekazywanie dotacji celowych otrzymanych z budżetu państwa na realizację inwestycji własnych powiatu.
i/ Rozliczanie i przekazywanie subwencji oświatowej, równoważącej i wyrównawczej dla powiatu.
- W zakresie księgowości.
a/ Opracowanie i realizacja planu finansowego.
b/ Obsługa finansowo - księgowa zadań określonych w budżetach jednostek.
c/ Prowadzenie rachunkowości budżetu powiatu oraz gospodarki finansowej powiatu zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami.
d/ Prowadzenie spraw osobowych z zakresu obsługi finansowej (wynagrodzenia, ubezpieczenia, podatki, podróże służbowe).
e/ Sporządzanie sprawozdawczości statystycznej.
f/ Opracowanie okresowych analiz finansowych.
g/ Ewidencja syntetyczna środków trwałych i wyposażenia urzędu.
h) Ewidencja wartościowa nieruchomości Skarbu Państwa.
i) Ewidencja wartościowa majątku powiatu.
j) Ewidencja przepływu środków na realizację projektów z udziałem dotacji unijnych.
k/ Prowadzenie ewidencji i rozliczania druków ścisłego zarachowania.
l/ Sporządzanie informacji dla Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Ministra Finansów.
ł/ Gospodarowanie środkami finansowymi Funduszu Rehabilitacyjnego Osób Niepełnosprawnych i Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych.
m) Współdziałanie z bankami i organami skarbowymi.
n) Opracowanie projektów przepisów wewnętrznych dot. prowadzenia rachunkowości.
o/ Przygotowywanie zasad rozliczania i rozliczanie inwentaryzacji.