Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
Ustawienia

Szanujemy Twoją prywatność. Możesz zmienić ustawienia cookies lub zaakceptować je wszystkie. W dowolnym momencie możesz dokonać zmiany swoich ustawień.

Niezbędne pliki cookies służą do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej i umożliwiają Ci komfortowe korzystanie z oferowanych przez nas usług.

Pliki cookies odpowiadają na podejmowane przez Ciebie działania w celu m.in. dostosowania Twoich ustawień preferencji prywatności, logowania czy wypełniania formularzy. Dzięki plikom cookies strona, z której korzystasz, może działać bez zakłóceń.

Więcej

Tego typu pliki cookies umożliwiają stronie internetowej zapamiętanie wprowadzonych przez Ciebie ustawień oraz personalizację określonych funkcjonalności czy prezentowanych treści.

Dzięki tym plikom cookies możemy zapewnić Ci większy komfort korzystania z funkcjonalności naszej strony poprzez dopasowanie jej do Twoich indywidualnych preferencji. Wyrażenie zgody na funkcjonalne i personalizacyjne pliki cookies gwarantuje dostępność większej ilości funkcji na stronie.

Więcej

Analityczne pliki cookies pomagają nam rozwijać się i dostosowywać do Twoich potrzeb.

Cookies analityczne pozwalają na uzyskanie informacji w zakresie wykorzystywania witryny internetowej, miejsca oraz częstotliwości, z jaką odwiedzane są nasze serwisy www. Dane pozwalają nam na ocenę naszych serwisów internetowych pod względem ich popularności wśród użytkowników. Zgromadzone informacje są przetwarzane w formie zanonimizowanej. Wyrażenie zgody na analityczne pliki cookies gwarantuje dostępność wszystkich funkcjonalności.

Więcej

Dzięki reklamowym plikom cookies prezentujemy Ci najciekawsze informacje i aktualności na stronach naszych partnerów.

Promocyjne pliki cookies służą do prezentowania Ci naszych komunikatów na podstawie analizy Twoich upodobań oraz Twoich zwyczajów dotyczących przeglądanej witryny internetowej. Treści promocyjne mogą pojawić się na stronach podmiotów trzecich lub firm będących naszymi partnerami oraz innych dostawców usług. Firmy te działają w charakterze pośredników prezentujących nasze treści w postaci wiadomości, ofert, komunikatów mediów społecznościowych.

Więcej

Wydział Geodezji, Kartografii i Katastru

e-mail: geodezja@powiat.sandomierz.pl

 

Naczelnik Wydziału - Geodeta Powiatowy Piotr Trześniowski - pok. 203 - tel. wew. 360.

W skład Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru wchodzą:

Referat ewidencji gruntów i budynków

Kierownik referatu - Marek Flejszar - pok. 201 - tel. wew. 366.

Wydawanie wypisów i wyrysów z bazy ewidencji gruntów i budynków:

 

 - pok. 210 - tel. wew. 381

Magdalena Dziadowicz - pok. 210 tel. wew. 381

 

Wieloosobowe stanowisko pracy ds. technicznego prowadzenia ewidencji gruntów, budynków i lokali oraz geodezji i kartografii:

 

Monika Kasińska - pok. 202 - tel. wew. 370

Piotr Marzec - pok. 206 - tel. wew. 376

Aleksandra Bryła - pok. 206 - tel. wew. 376

Joanna Drzazga - Sapielak - pok. 207 - tel. wew. 361

Anna Zegzuła - pok. 207 - tel. wew. 361

Wojciech Adamski - pok. 208 - tel. wew. 362

 

Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej

 

Kierownik - Damian Kamiński - pok. 24 tel. wew. 303; telefon bezpośredni (+48) 15-832-34-91

stanowisko pracy ds. uzgadniania dokumentacji projektowych: 

Bogusława Piłat - pok. 29 - tel. wew. 324 

 

Wieloosobowe stanowisko ds. prowadzenia zasobu geodezyjno-kartograficznego:

 

Dorota Mazur - tel. wew. 368

Bogusława Piłat - tel. wew. 324

Adam Bidas - tel. wew. 324

Adrian Walasek - tel. wew. 327

Marta Kondas - tel. wew. 324

 

 

REFERAT NIERUCHOMOŚCI 

Pracownicy:

Monika Pruś - pok. 205 - tel. wew. 364

Beata Sławińska - pok. 205 - tel. wew. 364

Małgorzata Cukierska-Grdeń - pok. 205 - tel. wew. 364

Magdalena Pronobis - pok. 205 - tel. wew. 364

 

Druki do pobrania:

 

Wniosek o uzgodnienie sytuowania projektowanej sieci uzbrojenia terenu

Wniosek do PODGIK w Sandomierzu o udostępnienie materiałów z Zasobu Geodezyjnego

Uszczegółowienie wniosku o udostępnienie zbiorów danych bazy danych EGiB

Uszczegółowienie wniosku o udostępnienie rejestrów, kartotek, skorowidzów, wykazów, zestawień tworzonych na podstawie bazy danych EGiB

Uszczegółowienie wniosku o udostępnienie mapy ewidencji gruntów i budynków lub mapy zasadniczej

Uszczegółowienie wniosku o udostępnienie rejestru cen i wartości nieruchomości Formularz

Szczegóły wniosku o udostępnienie innych materiałów

Szczegóły wniosku o udostępnienie zbioru danych bazy danych geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu (GESUT) (w postaci elektronicznej)

Szczegóły wniosku o udostępnienie zbioru danych bazy danych obiektów topograficznych o szczegółowości zapewniającej tworzenie standardowych opracowań kartograficznych w skalach 1:500 - 1:5000 (BDOT500) (w postaci elektronicznej)

Zgłoszenie pracy geodezyjnej

Zawiadomienie o wykonaniu zgłoszonych prac geodezyjnych/kartograficznych

Wytyczne dotyczące prowadzenia hybrydowej mapy zasadniczej - stan na 02.03.2017 - Pliki dla wykonawców

Wniosek o wydanie wypisu/wypisu i wyrysu/wyrysu z ewidencji gruntów i budynków

Wniosek o informację czy jest wymagane wyłączenie gruntu rolnego z produkcji

  

WYDZIAŁ PROWADZI SPRAWY W ZAKRESIE:

 

1. W zakresie Geodezji , Kartografii i Katastru

  1. zakładanie osnów szczegółowych;
  2. zakładanie i aktualizacja mapy zasadniczej;
  3. prowadzenie powszechnej taksacji nieruchomości oraz opracowywanie i prowadzenie map i tabeli     taksacyjnych dotyczących nieruchomości;
  4. prowadzenie spraw związanych z ochroną znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych;
  5. prowadzenie powiatowych baz danych wchodzących w skład krajowego systemu informacji o terenie;
  6. prowadzenie ewidencji gruntów , budynków i lokali:
    a) zakładanie ewidencji gruntów , budynków i lokali;
    b) modernizacja ewidencji gruntów , budynków i lokali;
    c) gromadzenie i aktualizacja danych o gleboznawczej klasyfikacji gruntów;
    d) wprowadzanie zmian danych objętych ewidencją gruntów,budynków i lokali na podstawie prawomocnych     decyzji administracyjnych,orzeczeń sądowych, aktów notarialnych;
    e) przeprowadzanie postępowania administracyjnego w sprawach ewidencji gruntów i budynków;
    f) zarządzanie systemem informatycznym i utrzymaniem jego gotowości do przekazywania danych;
  7. wydawanie odpłatnie na żądanie właścicieli wyrysów i wypisów z operatu ewidencji gruntów, budynków i     lokali;
  8. zapewnienie nieodpłatnego bezpośredniego dostępu do bazy danych ewidencji gruntów, budynków i lokali     organom określonym w ustawie Prawo Geodezyjne i Kartograficzne;
  9. udzielanie informacji w sprawach związanych z ewidencją gruntów i budynków.

2. W  zakresie  gospodarki nieruchomościami

  1. prowadzenie spraw związanych  z wyłączeniem gruntów rolnych z produkcji;
  2. prowadzenie gleboznawczej klasyfikacji gruntów;
  3. przygotowanie decyzji nakładającej obowiązek zdjęcia próchniczej warstwy gleby oraz jej wykorzystania;
  4. prowadzenie spraw związanych z nakazaniem właścicielom gruntów zalesiania, zadrzewiania, zakrzewiania     lub założenia na nich trwałych użytków zielonych ze względu na ochronę gleb przed erozją;
  5. przygotowanie decyzji nakładającej na osobę powodującą utratę lub ograniczenie wartości użytkowej     gruntów obowiązku ich rekultywacji;
  6. przeprowadzenie kontroli wykonywania przepisów ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych;
  7. prowadzenie spraw związanych z nakładaniem podwyższonych opłat w razie stwierdzenia wyłączenia     gruntów z produkcji niezgodnie z przepisami ustawy lub bez decyzji zezwalającej na wyłączenie;
  8. prowadzenie spraw związanych z nakładaniem podwyższonych opłat za nie zakończone rekultywacji gruntów     zdewastowanych w określonym terminie;
  9. prowadzenie sprawozdawczości z zakresu ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych;
  10. ustalenie, które nieruchomości stanowią wspólnotę gruntową bądź mienie gromadzkie;
  11. ustalenie wykazu osób uprawnionych do udziału we wspólnocie gruntowej oraz wykazu obszarów     gospodarstw przez nich posiadanych i wielkości przysługujących im udziałów we wspólnocie;
  12. przygotowywanie decyzji zatwierdzających uproszczone plany zagospodarowania gruntów leśnych, lasów i nieużytków przeznaczonych do zalesienia opracowanych przez organy spółki wspólnoty gruntowej;
  13. tworzenie powiatowego zasobu nieruchomości oraz zasobu nieruchomości Skarbu Państwa;
  14. prowadzenie spraw dotyczących gospodarowania zasobem nieruchomości Powiatu i Skarbu Państwa;
  15. prowadzenie spraw związanych z ustaleniem sposobu i terminu zagospodarowania nieruchomości     gruntowych;
  16. naliczanie i aktualizacja opłat z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu;
  17. opiniowanie podziału nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa dokonywanych z urzędu;
  18. prowadzenie postępowania wywłaszczeniowego;
  19. przygotowanie zezwoleń na zakładanie i przeprowadzenie na nieruchomości ciągów drenażowych, przewodów i urządzeń służących do przesyłania płynów, pary, gazów i energii elektrycznej urządzeń łączności publicznej i sygnalizacji, a także innych podziemnych, naziemnych i nadziemnych obiektów i urządzeń niezbędnych do korzystania z tych przewodów i urządzeń, jeżeli właściciel lub użytkownik wieczysty nie wyraził na to zgody;
  20. przygotowywanie zezwoleń na prowadzenie działalności polegającej na poszukiwaniu, rozpoznawaniu lub wydobywaniu kopalin stanowiących własność Skarbu Państwa, jeżeli właściciel lub użytkownik wieczysty nie wyraził na to zgody;
  21. przygotowywanie zezwoleń na czasowe zajęcie nieruchomości w przypadku siły wyższej lub nagłej potrzeby zapobieżenia powstaniu znacznej szkody;
  22. prowadzenie spraw związanych ze zwrotem nieruchomości wywłaszczonych, zwrotem odszkodowanie w tym także nieruchomości zamiennej;
  23. zabezpieczenie wierzytelności Skarbu Państwa przez wpisanie w księdze wieczystej hipoteki oraz wydanie zaświadczeń o spłaceniu wierzytelności;
  24. prowadzenie spraw związanych z powszechną taksacją nieruchomości;
  25. podejmowanie czynności związanych z regulacją prawną nieruchomości Skarbu Państwa będących w posiadaniu osób fizycznych i prawnych oraz jednostek organizacyjnych;
  26. składanie wniosków i wpis do księgi wieczystej prawa własności nieruchomości przyjętych na cele reformy rolnej;
  27. przygotowywanie decyzji związanych z wyrażaniem zgody na nadanie resztówki;
  28. prowadzenie spraw związanych z nieodpłatnym przekazywaniem Polskiemu Związkowi Działkowców gruntów Skarbu Państwa przeznaczonych w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego pod pracownicze ogródki działkowe;
  29. prowadzenie spraw dotyczących nieodpłatnego przekazania Lasom Państwowym gruntów wchodzących w skład Zasobu przeznaczonych do zalesienia w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, albo w decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu;
  30. występowanie do Agencji Rolnej Skarbu Państwa o przekazanie nieodpłatne nieruchomości na cele związane z inwestycjami infrastrukturalnymi służącymi wykonywaniu zadań własnych;
  31. przygotowywanie na wniosek osób fizycznych decyzji o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego gruntów Skarbu Państwa w prawo własności;
  32. prowadzenie spraw związanych z nieodpłatnym przekazywaniem na własność działki gruntów pod budynkami osobie, która przekazała gospodarstwo rolne Państwu w zamian za rentę;
  33. prowadzenie spraw związanych z przekazaniem na wniosek organu wojskowego zarządu gruntów stanowiących własność Skarbu Państwa bez pierwszej opłaty rocznej;
  34. przygotowywanie decyzji o przejęciu nieruchomości lub jej części pozostającej w zarządzie organów wojskowych, uznanej za zbędną n na cele obronności i bezpieczeństwa państwa;
  35. prowadzenie spraw związanych z wydawaniem na wniosek organu wojskowego decyzji o zajęciu nieruchomości Skarbu Państwa na zakwaterowanie przejściowe;
  36. występowanie z wnioskiem do sądu o stwierdzenie nieważności nabywcy nieruchomości przez cudzoziemców w przypadku niezgodności z obowiązującym prawem;
  37. przekazywanie gruntów Skarbu Państwa nieodpłatnie lub ich sprzedaż, oddawanie  w użytkowanie wieczyste na rzecz kościołów różnych wyznań.

 

W zakresie Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej

  1. prowadzenie powiatowego ośrodka dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej;
  2. koordynowanie uzgodnień usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu oraz uzgadnianie dokumentacji projektowych.

 

Do zakresu działania  Referatu Nieruchomości należy zapewnienie prawidłowego gospodarowania mieniem Powiatu i Skarbu Państwa, w szczególności:

  1. tworzenie Powiatowego Zasobu Nieruchomości oraz Zasobu Nieruchomości Skarbu Państwa;
  2. prowadzenie spraw dotyczących gospodarowania Zasobem Nieruchomości Powiatu i Skarbu Państwa;
  3. prowadzenie spraw związanych z ustaleniem sposobu i terminu zagospodarowania nieruchomości gruntowych;
  4. naliczanie i aktualizacja opłat z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu;
  5. opiniowanie podziałów nieruchomości stanowiących własność Powiatu lub Skarbu Państwa, dokonywanych z urzędu;
  6. prowadzenie postępowania wywłaszczeniowego;
  7. przygotowanie zezwoleń na zakładanie i przeprowadzenie na nieruchomości ciągów drenażowych, przewodów i urządzeń służących do przesyłania płynów, pary, gazów i energii elektrycznej urządzeń łączności publicznej i sygnalizacji, a także innych podziemnych, naziemnych i nadziemnych obiektów i urządzeń niezbędnych do korzystania z tych przewodów i urządzeń, jeżeli właściciel lub użytkownik wieczysty nie wyraził na to zgody;
  8. przygotowanie zezwoleń na prowadzenie działalności polegającej na poszukiwaniu, rozpoznawaniu lub wydobywaniu kopalin stanowiących własność Skarbu Państwa, jeżeli właściciel lub użytkownik wieczysty nie wyraził na to zgody;
  9. przygotowywanie zezwoleń na czasowe zajęcie nieruchomości w przypadku siły wyższej lub nagłej potrzeby zapobieżenia powstaniu znacznej szkody;
  10. prowadzenie spraw związanych ze zwrotem nieruchomości wywłaszczonych, zwrotem odszkodowanie w tym także nieruchomości zamiennej;
  11. prowadzenie spraw związanych z powszechną taksacją nieruchomości;
  12. podejmowanie czynności związanych z regulacją stanu prawnego nieruchomości Skarbu Państwa będących w posiadaniu osób fizycznych i prawnych oraz jednostek organizacyjnych;
  13. składanie wniosków i wpis do księgi wieczystej prawa własności nieruchomości przyjętych na cele reformy rolnej;
  14. przygotowanie decyzji związanych z wyrażaniem zgody na nadanie resztówki;
  15. prowadzenie spraw związanych z nieodpłatnym przekazywaniem Polskiemu Związkowi Działkowców gruntów Skarbu Państwa przeznaczonych w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego pod pracownicze ogródki działkowe;
  16. prowadzenie spraw związanych ze stwierdzeniem wygaśnięcia dotychczasowej decyzji oddania nieruchomości rolnych Skarbu Państwa w użytkowanie spółdzielniom, osobom, a także innym niepaństwowym jednostkom organizacyjnym oraz przekazaniu tego mienia do Zasobu Własności Rolnej Skarbu Państwa;
  17. prowadzenie spraw dotyczących nieodpłatnego przekazania Lasom Państwowym gruntów wchodzących w skład Zasobu Nieruchomości Skarbu Państwa przeznaczonych do zalesienia w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, albo w decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu;
  18. występowanie do Agencji Rolnej Skarbu Państwa o przekazanie nieodpłatne nieruchomości na cele związane z inwestycjami infrastrukturalnymi służącymi wykonywaniu zadań własnych;
  19. przygotowywanie na wniosek osób fizycznych decyzji o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego gruntów Skarbu Państwa w prawo własności;
  20. prowadzenie spraw związanych z nieodpłatnym przekazywaniem na własność działki gruntów pod budynkami osobie, która przekazała gospodarstwo rolne Państwu w zamian za rentę;
  21. prowadzenie spraw związanych z przekazaniem na wniosek organu wojskowego zarządu gruntów stanowiących własność Skarbu Państwa bez pierwszej opłaty rocznej;
  22. przygotowywanie decyzji o przejęciu nieruchomości lub jej części pozostającej w zarządzie organów wojskowych, uznanej za zbędną na cele obronności i bezpieczeństwa państwa;
  23. prowadzenie spraw związanych z wydawaniem na wniosek organu wojskowego decyzji o zajęciu nieruchomości Skarbu Państwa na zakwaterowanie przejściowe,
  24. przekazywanie gruntów rolnych Skarbu Państwa nieodpłatnie lub ich sprzedaż, oddawanie w użytkowanie wieczyste na rzecz kościołów różnych wyznań;
  25. prowadzenie spraw związanych z zasobem mieszkaniowym;
  26. ustalenie, które nieruchomości stanowią wspólnotę gruntową bądź mienie gromadzkie,
  27. ustalenie wykazu osób uprawnionych do udziału we wspólnocie gruntowej oraz wykazu obszarów gospodarstw przez nich posiadanych i wielkości przysługujących im udziałów we wspólnocie;
  28. prowadzenie czynności z zakresu postępowania egzekucyjnego w administracji;
DO GÓRY
Włącz powiadomienia WebPush
Dziękujemy, teraz zawsze będziesz na bieżąco!
Przeglądasz tę stronę w trybie offline.
Przeglądasz tę stronę w trybie online.