e-mail: geodezja@powiat.sandomierz.pl
Naczelnik Wydziału - Geodeta Powiatowy Piotr Trześniowski - pok. 203 - tel. wew. 360.
W skład Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru wchodzą:
Referat ewidencji gruntów i budynków
Kierownik referatu - Marek Flejszar - pok. 201 - tel. wew. 366.
Wydawanie wypisów i wyrysów z bazy ewidencji gruntów i budynków:
- pok. 210 - tel. wew. 381
Magdalena Dziadowicz - pok. 210 tel. wew. 381
Wieloosobowe stanowisko pracy ds. technicznego prowadzenia ewidencji gruntów, budynków i lokali oraz geodezji i kartografii:
Monika Kasińska - pok. 202 - tel. wew. 370
Piotr Marzec - pok. 206 - tel. wew. 376
Aleksandra Bryła - pok. 206 - tel. wew. 376
Joanna Drzazga - Sapielak - pok. 207 - tel. wew. 361
Anna Zegzuła - pok. 207 - tel. wew. 361
Wojciech Adamski - pok. 208 - tel. wew. 362
Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
Kierownik - Damian Kamiński - pok. 24 tel. wew. 303; telefon bezpośredni (+48) 15-832-34-91
stanowisko pracy ds. uzgadniania dokumentacji projektowych:
Bogusława Piłat - pok. 29 - tel. wew. 324
Wieloosobowe stanowisko ds. prowadzenia zasobu geodezyjno-kartograficznego:
Dorota Mazur - tel. wew. 368
Bogusława Piłat - tel. wew. 324
Adam Bidas - tel. wew. 324
Adrian Walasek - tel. wew. 327
Marta Kondas - tel. wew. 324
REFERAT NIERUCHOMOŚCI
Pracownicy:
Monika Pruś - pok. 205 - tel. wew. 364
Beata Sławińska - pok. 205 - tel. wew. 364
Małgorzata Cukierska-Grdeń - pok. 205 - tel. wew. 364
Magdalena Pronobis - pok. 205 - tel. wew. 364
Druki do pobrania:
Wniosek o uzgodnienie sytuowania projektowanej sieci uzbrojenia terenu
Wniosek do PODGIK w Sandomierzu o udostępnienie materiałów z Zasobu Geodezyjnego
Uszczegółowienie wniosku o udostępnienie zbiorów danych bazy danych EGiB
Uszczegółowienie wniosku o udostępnienie rejestrów, kartotek, skorowidzów, wykazów, zestawień tworzonych na podstawie bazy danych EGiB
Uszczegółowienie wniosku o udostępnienie mapy ewidencji gruntów i budynków lub mapy zasadniczej
Uszczegółowienie wniosku o udostępnienie rejestru cen i wartości nieruchomości Formularz
Szczegóły wniosku o udostępnienie innych materiałów
Szczegóły wniosku o udostępnienie zbioru danych bazy danych geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu (GESUT) (w postaci elektronicznej)
Szczegóły wniosku o udostępnienie zbioru danych bazy danych obiektów topograficznych o szczegółowości zapewniającej tworzenie standardowych opracowań kartograficznych w skalach 1:500 - 1:5000 (BDOT500) (w postaci elektronicznej)
Zgłoszenie pracy geodezyjnej
Zawiadomienie o wykonaniu zgłoszonych prac geodezyjnych/kartograficznych
Wytyczne dotyczące prowadzenia hybrydowej mapy zasadniczej - stan na 02.03.2017 - Pliki dla wykonawców
Wniosek o wydanie wypisu/wypisu i wyrysu/wyrysu z ewidencji gruntów i budynków
Wniosek o informację czy jest wymagane wyłączenie gruntu rolnego z produkcji
WYDZIAŁ PROWADZI SPRAWY W ZAKRESIE:
1. W zakresie Geodezji , Kartografii i Katastru
- zakładanie osnów szczegółowych;
- zakładanie i aktualizacja mapy zasadniczej;
- prowadzenie powszechnej taksacji nieruchomości oraz opracowywanie i prowadzenie map i tabeli taksacyjnych dotyczących nieruchomości;
- prowadzenie spraw związanych z ochroną znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych;
- prowadzenie powiatowych baz danych wchodzących w skład krajowego systemu informacji o terenie;
- prowadzenie ewidencji gruntów , budynków i lokali:
a) zakładanie ewidencji gruntów , budynków i lokali;
b) modernizacja ewidencji gruntów , budynków i lokali;
c) gromadzenie i aktualizacja danych o gleboznawczej klasyfikacji gruntów;
d) wprowadzanie zmian danych objętych ewidencją gruntów,budynków i lokali na podstawie prawomocnych decyzji administracyjnych,orzeczeń sądowych, aktów notarialnych;
e) przeprowadzanie postępowania administracyjnego w sprawach ewidencji gruntów i budynków;
f) zarządzanie systemem informatycznym i utrzymaniem jego gotowości do przekazywania danych;
- wydawanie odpłatnie na żądanie właścicieli wyrysów i wypisów z operatu ewidencji gruntów, budynków i lokali;
- zapewnienie nieodpłatnego bezpośredniego dostępu do bazy danych ewidencji gruntów, budynków i lokali organom określonym w ustawie Prawo Geodezyjne i Kartograficzne;
- udzielanie informacji w sprawach związanych z ewidencją gruntów i budynków.
2. W zakresie gospodarki nieruchomościami
- prowadzenie spraw związanych z wyłączeniem gruntów rolnych z produkcji;
- prowadzenie gleboznawczej klasyfikacji gruntów;
- przygotowanie decyzji nakładającej obowiązek zdjęcia próchniczej warstwy gleby oraz jej wykorzystania;
- prowadzenie spraw związanych z nakazaniem właścicielom gruntów zalesiania, zadrzewiania, zakrzewiania lub założenia na nich trwałych użytków zielonych ze względu na ochronę gleb przed erozją;
- przygotowanie decyzji nakładającej na osobę powodującą utratę lub ograniczenie wartości użytkowej gruntów obowiązku ich rekultywacji;
- przeprowadzenie kontroli wykonywania przepisów ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych;
- prowadzenie spraw związanych z nakładaniem podwyższonych opłat w razie stwierdzenia wyłączenia gruntów z produkcji niezgodnie z przepisami ustawy lub bez decyzji zezwalającej na wyłączenie;
- prowadzenie spraw związanych z nakładaniem podwyższonych opłat za nie zakończone rekultywacji gruntów zdewastowanych w określonym terminie;
- prowadzenie sprawozdawczości z zakresu ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych;
- ustalenie, które nieruchomości stanowią wspólnotę gruntową bądź mienie gromadzkie;
- ustalenie wykazu osób uprawnionych do udziału we wspólnocie gruntowej oraz wykazu obszarów gospodarstw przez nich posiadanych i wielkości przysługujących im udziałów we wspólnocie;
- przygotowywanie decyzji zatwierdzających uproszczone plany zagospodarowania gruntów leśnych, lasów i nieużytków przeznaczonych do zalesienia opracowanych przez organy spółki wspólnoty gruntowej;
- tworzenie powiatowego zasobu nieruchomości oraz zasobu nieruchomości Skarbu Państwa;
- prowadzenie spraw dotyczących gospodarowania zasobem nieruchomości Powiatu i Skarbu Państwa;
- prowadzenie spraw związanych z ustaleniem sposobu i terminu zagospodarowania nieruchomości gruntowych;
- naliczanie i aktualizacja opłat z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu;
- opiniowanie podziału nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa dokonywanych z urzędu;
- prowadzenie postępowania wywłaszczeniowego;
- przygotowanie zezwoleń na zakładanie i przeprowadzenie na nieruchomości ciągów drenażowych, przewodów i urządzeń służących do przesyłania płynów, pary, gazów i energii elektrycznej urządzeń łączności publicznej i sygnalizacji, a także innych podziemnych, naziemnych i nadziemnych obiektów i urządzeń niezbędnych do korzystania z tych przewodów i urządzeń, jeżeli właściciel lub użytkownik wieczysty nie wyraził na to zgody;
- przygotowywanie zezwoleń na prowadzenie działalności polegającej na poszukiwaniu, rozpoznawaniu lub wydobywaniu kopalin stanowiących własność Skarbu Państwa, jeżeli właściciel lub użytkownik wieczysty nie wyraził na to zgody;
- przygotowywanie zezwoleń na czasowe zajęcie nieruchomości w przypadku siły wyższej lub nagłej potrzeby zapobieżenia powstaniu znacznej szkody;
- prowadzenie spraw związanych ze zwrotem nieruchomości wywłaszczonych, zwrotem odszkodowanie w tym także nieruchomości zamiennej;
- zabezpieczenie wierzytelności Skarbu Państwa przez wpisanie w księdze wieczystej hipoteki oraz wydanie zaświadczeń o spłaceniu wierzytelności;
- prowadzenie spraw związanych z powszechną taksacją nieruchomości;
- podejmowanie czynności związanych z regulacją prawną nieruchomości Skarbu Państwa będących w posiadaniu osób fizycznych i prawnych oraz jednostek organizacyjnych;
- składanie wniosków i wpis do księgi wieczystej prawa własności nieruchomości przyjętych na cele reformy rolnej;
- przygotowywanie decyzji związanych z wyrażaniem zgody na nadanie resztówki;
- prowadzenie spraw związanych z nieodpłatnym przekazywaniem Polskiemu Związkowi Działkowców gruntów Skarbu Państwa przeznaczonych w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego pod pracownicze ogródki działkowe;
- prowadzenie spraw dotyczących nieodpłatnego przekazania Lasom Państwowym gruntów wchodzących w skład Zasobu przeznaczonych do zalesienia w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, albo w decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu;
- występowanie do Agencji Rolnej Skarbu Państwa o przekazanie nieodpłatne nieruchomości na cele związane z inwestycjami infrastrukturalnymi służącymi wykonywaniu zadań własnych;
- przygotowywanie na wniosek osób fizycznych decyzji o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego gruntów Skarbu Państwa w prawo własności;
- prowadzenie spraw związanych z nieodpłatnym przekazywaniem na własność działki gruntów pod budynkami osobie, która przekazała gospodarstwo rolne Państwu w zamian za rentę;
- prowadzenie spraw związanych z przekazaniem na wniosek organu wojskowego zarządu gruntów stanowiących własność Skarbu Państwa bez pierwszej opłaty rocznej;
- przygotowywanie decyzji o przejęciu nieruchomości lub jej części pozostającej w zarządzie organów wojskowych, uznanej za zbędną n na cele obronności i bezpieczeństwa państwa;
- prowadzenie spraw związanych z wydawaniem na wniosek organu wojskowego decyzji o zajęciu nieruchomości Skarbu Państwa na zakwaterowanie przejściowe;
- występowanie z wnioskiem do sądu o stwierdzenie nieważności nabywcy nieruchomości przez cudzoziemców w przypadku niezgodności z obowiązującym prawem;
- przekazywanie gruntów Skarbu Państwa nieodpłatnie lub ich sprzedaż, oddawanie w użytkowanie wieczyste na rzecz kościołów różnych wyznań.
W zakresie Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
- prowadzenie powiatowego ośrodka dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej;
- koordynowanie uzgodnień usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu oraz uzgadnianie dokumentacji projektowych.
Do zakresu działania Referatu Nieruchomości należy zapewnienie prawidłowego gospodarowania mieniem Powiatu i Skarbu Państwa, w szczególności:
- tworzenie Powiatowego Zasobu Nieruchomości oraz Zasobu Nieruchomości Skarbu Państwa;
- prowadzenie spraw dotyczących gospodarowania Zasobem Nieruchomości Powiatu i Skarbu Państwa;
- prowadzenie spraw związanych z ustaleniem sposobu i terminu zagospodarowania nieruchomości gruntowych;
- naliczanie i aktualizacja opłat z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu;
- opiniowanie podziałów nieruchomości stanowiących własność Powiatu lub Skarbu Państwa, dokonywanych z urzędu;
- prowadzenie postępowania wywłaszczeniowego;
- przygotowanie zezwoleń na zakładanie i przeprowadzenie na nieruchomości ciągów drenażowych, przewodów i urządzeń służących do przesyłania płynów, pary, gazów i energii elektrycznej urządzeń łączności publicznej i sygnalizacji, a także innych podziemnych, naziemnych i nadziemnych obiektów i urządzeń niezbędnych do korzystania z tych przewodów i urządzeń, jeżeli właściciel lub użytkownik wieczysty nie wyraził na to zgody;
- przygotowanie zezwoleń na prowadzenie działalności polegającej na poszukiwaniu, rozpoznawaniu lub wydobywaniu kopalin stanowiących własność Skarbu Państwa, jeżeli właściciel lub użytkownik wieczysty nie wyraził na to zgody;
- przygotowywanie zezwoleń na czasowe zajęcie nieruchomości w przypadku siły wyższej lub nagłej potrzeby zapobieżenia powstaniu znacznej szkody;
- prowadzenie spraw związanych ze zwrotem nieruchomości wywłaszczonych, zwrotem odszkodowanie w tym także nieruchomości zamiennej;
- prowadzenie spraw związanych z powszechną taksacją nieruchomości;
- podejmowanie czynności związanych z regulacją stanu prawnego nieruchomości Skarbu Państwa będących w posiadaniu osób fizycznych i prawnych oraz jednostek organizacyjnych;
- składanie wniosków i wpis do księgi wieczystej prawa własności nieruchomości przyjętych na cele reformy rolnej;
- przygotowanie decyzji związanych z wyrażaniem zgody na nadanie resztówki;
- prowadzenie spraw związanych z nieodpłatnym przekazywaniem Polskiemu Związkowi Działkowców gruntów Skarbu Państwa przeznaczonych w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego pod pracownicze ogródki działkowe;
- prowadzenie spraw związanych ze stwierdzeniem wygaśnięcia dotychczasowej decyzji oddania nieruchomości rolnych Skarbu Państwa w użytkowanie spółdzielniom, osobom, a także innym niepaństwowym jednostkom organizacyjnym oraz przekazaniu tego mienia do Zasobu Własności Rolnej Skarbu Państwa;
- prowadzenie spraw dotyczących nieodpłatnego przekazania Lasom Państwowym gruntów wchodzących w skład Zasobu Nieruchomości Skarbu Państwa przeznaczonych do zalesienia w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, albo w decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu;
- występowanie do Agencji Rolnej Skarbu Państwa o przekazanie nieodpłatne nieruchomości na cele związane z inwestycjami infrastrukturalnymi służącymi wykonywaniu zadań własnych;
- przygotowywanie na wniosek osób fizycznych decyzji o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego gruntów Skarbu Państwa w prawo własności;
- prowadzenie spraw związanych z nieodpłatnym przekazywaniem na własność działki gruntów pod budynkami osobie, która przekazała gospodarstwo rolne Państwu w zamian za rentę;
- prowadzenie spraw związanych z przekazaniem na wniosek organu wojskowego zarządu gruntów stanowiących własność Skarbu Państwa bez pierwszej opłaty rocznej;
- przygotowywanie decyzji o przejęciu nieruchomości lub jej części pozostającej w zarządzie organów wojskowych, uznanej za zbędną na cele obronności i bezpieczeństwa państwa;
- prowadzenie spraw związanych z wydawaniem na wniosek organu wojskowego decyzji o zajęciu nieruchomości Skarbu Państwa na zakwaterowanie przejściowe,
- przekazywanie gruntów rolnych Skarbu Państwa nieodpłatnie lub ich sprzedaż, oddawanie w użytkowanie wieczyste na rzecz kościołów różnych wyznań;
- prowadzenie spraw związanych z zasobem mieszkaniowym;
- ustalenie, które nieruchomości stanowią wspólnotę gruntową bądź mienie gromadzkie,
- ustalenie wykazu osób uprawnionych do udziału we wspólnocie gruntowej oraz wykazu obszarów gospodarstw przez nich posiadanych i wielkości przysługujących im udziałów we wspólnocie;
- prowadzenie czynności z zakresu postępowania egzekucyjnego w administracji;