e-mail: organizacyjny@powiat.sandomierz.pl
P.o. Naczelnika - Referat Organizacji, Spraw Administracyjnych i Zamówień Publicznych:
Małgorzata Kluszczyńska - pok. 313 - tel. wew. 355
Pracownicy:
Renata Szafrańska - pok. 314 - tel. wew. 355
Sławomir Kusik - pok. 411 - tel. wew. 353
Aldona Łukawska - pok. 409 - tel. wew. 351
Małgorzata Trznadel - pok. 405 - tel. wew. 400
Marek Żołyniak - Informatyk - pok. 222 - tel. wew. 359
Tomasz Zembrzuski - Informatyk - pok. 222 - tel. wew. 359
Eugeniusz Łopaciński - Punkt Informacyjny - tel. wew. 367
- Punkt Informacyjny - tel. wew. 367
Witold Ćwiek - pok. 316,317 tel. wew. 388
Katarzyna Adamczak - pok. 316,317 tel. wew. 388
Mariusz Nowakowski - pok. 325 - tel. wew. 356
Dorota Sarzyńska – pok.315 - tel. wew.394
Anna Zioło - pok. 225 - tel. wew. 322
Janina Sośniak
Teresa Stróżyk
Maria Tomaszek-Olefirenko
Kierownik Referatu Zarządzania Kryzysowego, Spraw Obronnych:
Piotr Cencek - pok. 217 - tel. wew. 328
Pracownicy:
Roland Parole - pok. 217 - tel. wew. 328
Kierownik Referatu Inwestycji i Zamówień Publicznych
Dorota Sarzyńska - pok.315, tel. w. 394
Pracownicy:
Witold Ćwiek - pok. 316,317 - tel. w. 388
Katarzyna Adamczak - pok. 316,317 - tel. w. 388
WYDZIAŁ PROWADZI SPRAWY W ZAKRESIE:
- Prowadzenie spraw kadrowych
- Wykonywanie zadań organizacyjnych
- Prowadzenie spraw gospodarczych i archiwum zakładowego
- Prowadzenie Sekretariatu Starostwa
- Sprawy repatriantów
- Wydawanie zezwoleń na sprowadzenie zwłok i szczątków z obcego państwa
- Organizacja i przeprowadzenie poboru na terenie powiatu
- Organizowanie akcji kurierskiej na terenie powiatu
- Wykonywanie zadań z zakresu informacji niejawnych
- Przyjmowanie zgłoszeń o znalezieniu rzeczy zagubionych, przechowywanie tych rzeczy, poszukiwanie osób uprawnionych do ich odbioru – Biuro Rzeczy Znalezionych
- Nadzór nad zakładami opieki zdrowotnej
- Wykonywanie zadań w zakresie promocji i ochrony zdrowia
- Ustalanie rozkładu godzin pracy aptek i harmonogramu dyżurów
- Wykonywanie zadań wynikających z ustawy o zarządzaniu kryzysowym
- Przygotowywanie i prowadzenie dokumentacji Komisji Bezpieczeństwa i Porządku
- Realizacja zagadnień obrony cywilnej
- Wykonywanie zadań obronnych
- Punkt Obsługi Interesanta
- Nieodpłatne Punty Obsługi Prawnej
PROWADZENIE SPRAW KADROWYCH
- Prowadzenie dokumentacji spraw osobowych pracowników starostwa i kierowników jednostek powiatu
- Koordynowanie działań związanych z naborem na wolne stanowiska pracy
- Przygotowywanie dokumentacji związanej z nawiązywaniem lub rozwiązywaniem stosunku pracy, udzielaniem urlopów i zwolnień, przyznawanie nagród i nagród jubileuszowych
- Przygotowywanie angaży, przeszeregowań i awansów
- Kierowanie pracowników na badania wstępne i okresowe
- Prowadzenie spraw związanych z dokonywaniem okresowych ocen kwalifikacyjnych
- Prowadzenie spraw z zakresu organizacji staży i praktyk zawodowych
- Organizowanie i koordynowanie szkoleń, dokształcania i doskonalenia zawodowego pracowników
- Kontrola w zakresie przestrzegania prawa pracy przez pracowników i kierowników jednostek powiatowych powołanych przez starostę
- Nadzór nad przestrzeganiem regulaminu pracy przez pracowników starostwa
- Prowadzenie spraw emerytalno-rentowych pracowników
- Współdziałanie z Wydziałem Finansowo-Budżetowym w planowaniu i realizacji wydatków osobowych starostwa
- Przeprowadzanie planowych i doraźnych kontroli w zakresie dyscypliny pracy
- Opracowywanie projektów regulaminu pracy i innych wewnętrznych aktów normatywnych z zakresu prawa pracy
- Sporządzanie okresowych sprawozdań o zatrudnianiu na potrzeby GUS oraz innych instytucji
- Współudział w przygotowaniu sprawozdań, informacji i innych materiałów dla potrzeb Rady Zarządu oraz Starosty Sandomierskiego
- Kompletowanie protokołów z kontroli zewnętrznych w Starostwie i zaleceń pokontrolnych oraz przestrzeganie ich terminowej realizacji
WYKONYWANIE ZADAŃ ORGANIZACYJNYCH
- Zapewnienie sprawnego funkcjonowania Starostwa Powiatowego, warunków jego działania, a także organizacji pracy
- Opracowywanie projektu Statutu Powiatu i regulaminu organizacyjnego Starostwa, regulaminu pracy Starostwa oraz ich aktualizacja i kontrola realizacji
- Inicjowanie działań usprawniających formy i metody pracy Starosty
- Wdrażanie i nadzorowanie stosowania instrukcji kancelaryjnej, archiwalnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt
- Prowadzenie zbioru upoważnień i pełnomocnictw do załatwiania spraw w imieniu Starosty
- Prowadzenie zbioru porozumień spraw powierzonych innym jednostkom
- Opracowywanie i uzgadnianie projektów aktów prawnych Rady Zarządu i Starosty, opiniowanie ich pod względem redakcyjnym oraz prawnym
- Prowadzenie rejestru skarg i wniosków, koordynacja ich załatwienia
- Przyjmowanie interesantów zgłaszających skargi i wnioski oraz organizowanie kontaktów ze Starostą i Wicestarostą;
- Prowadzenie rejestru aktów prawnych Starosty
- Udział w negocjowaniu warunków umów i porozumień zawieranych przez powiat, opiniowanie projektów tych porozumień
PROWADZENIE SPRAW GOSPODARCZYCH I ARCHIWUM ZAKŁADOWEGO
- Prowadzenie prenumeraty pism i czasopism oraz zaopatrywanie urzędu w fachowe czasopisma
- Prowadzenie spraw socjalnych, kontrolowanie zabezpieczenia pomieszczeń biurowych oraz ich wyposażenie, załatwianie spraw związanych z zakupem odzieży ochronnej i środków higieny osobistej, wykonywanie czynności związanych z cechowaniem urządzeń i mebli biurowych, zaopatrywanie urzędu w materiały biurowe, kancelaryjne oraz pieczęcie, prowadzenie magazynu materiałów biurowych, prowadzenie gospodarki formularzami i drukami
- Prowadzenie i aktualizacja podręcznych materiałów informacyjnych dla potrzeb Starostwa oraz tablic urzędowych i informacyjnych
- Obsługa techniczno – administracyjna narad
- Zarządzanie siecią komputerową w Starostwie
- Prowadzenie spraw BHP i ochrony przeciwpożarowej ( kontrolowanie stanu bezpieczeństwa i higieny pracy w Starostwie, kontrolowanie spraw związanych z konserwacją sprzętu przeciwpożarowego)
- Prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem środków transportu będących w dyspozycji Starostwa
- Prowadzenie archiwum zakładowego
- Prowadzenie spraw związanych z zarządem obiektami administrowanymi przez Wydział (utrzymanie, bieżące remonty, itp.), sprawy związane z naliczaniem czynszu i innych opłat za najem pomieszczeń w budynkach administrowanych przez Wydział Organizacyjny, Spraw Obywatelskich i Ochrony Zdrowia
- Obsługa administracyjna Zarządu Powiatu, a w szczególności: zabezpieczenie terminowego dostarczania materiałów członkom Zarządu Powiatu, opracowanie projektów aktów normatywnych z zakresu pracy Wydziału
- Organizacyjne i techniczne współdziałanie w przygotowaniu kampanii wyborczych do Sejmu i Senatu, Rady Powiatu, referendum, itp.
- Prowadzenie spraw kancelaryjno-biurowych
PROWADZENIE SEKRETARIATU STAROSTWA POWIATOWEGO
- Udzielanie informacji interesantom i kierowanie ich do właściwych komórek organizacyjnych
- Obsługa i łączenie rozmów telefonicznych i tekstowych oraz prowadzenie ich ewidencji
- Prowadzenie biblioteki urzędowej
SPRAWY DOT. REPATRIANTÓW
- Starosta przyznaje oraz ustala w drodze decyzji administracyjnej wysokość jednorazowej pomocy repatriantowi, który przybył z terenów azjatyckich byłego ZSRR i poniósł koszty związane z remontem lub adaptacją lokalu mieszkalnego w miejscu osiedlenia się na terytorium RP na częściowe pokrycie udokumentowanych i uzasadnionych poniesionych kosztów. Starosta dokonuje wypłaty powyższej pomocy w terminie 24 miesięcy od dnia nabycia przez repatrianta obywatelstwa polskiego
- Starosta dokonuje wypłaty przyznanych przez Prezesa Urzędu do Spraw repatriacji i Cudzoziemców jednorazowych zasiłków dla repatrianta i jego rodziny (transportowego, na zagospodarowanie i bieżące utrzymanie, szkolnego) w terminie 60 dni od dnia nabycia przez repatrianta obywatelstwa polskiego
ZEZWOLENIA NA PRZEWÓZ ZWŁOK I SZCZĄTKÓW Z OBCEGO PAŃSTWA
- Na sprowadzenie zwłok z obcego państwa należy uzyskać zezwolenie Starosty właściwego dla miejsca, w którym zwłoki i szczątki mają być pochowane, w porozumieniu z Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym
Dokumenty wymagane do uzyskania zezwolenia na przewóz zwłok i szczątków z obcego państwa:
- Wniosek zawierający datę przewozu, miejsce wywozu i miejsce pochówku oraz środka transportu zwłok
- Karta zgonu przetłumaczona na język polski przez tłumacza przysięgłego, lub w tłumaczeniu potwierdzonym przez konsula
- Oświadczenie osoby ubiegającej się o zezwolenie pochowania zwłok, że jest osobą upoważnioną do pochowania zwłok lub szczątków
Wniosek o wydanie zezwolenia na sprowadzenie zwłok / szczątków ludzkich z obcego państwa
ORGANIZACJA I PRZEPROWADZENIE KWALIFIKACJI WOJSKOWEJ
- Do przeprowadzenia czynności związanych z wykonywaniem powszechnego obowiązku obrony oraz do współdziałania z organami wojskowymi w zakresie administrowania rezerwami osobowymi są właściwy wojewoda oraz wójt (burmistrz, prezydent miasta) lub starosta sprawujący władzę administracji ogólnej oraz organy samorządu terytorialnego
- Za przeprowadzenie kwalifikacji wojskowej na terenie powiatu odpowiada starosta
- Kwalifikację przeprowadza się corocznie
- Minister właściwy do spraw wewnętrznych i Minister Obrony Narodowej określają corocznie, w drodze rozporządzenia, termin lub terminy ogłoszenia kwalifikacji wojskowej i czas jej lub ich trwania na terytorium państwa oraz roczniki i grupy osób podlegających obowiązkowi stawienia się do kwalifikacji wojskowej, co najmniej na czternaście dni przed jej rozpoczęciem
- Określenie zdolności do czynnej służby wojskowej osób stawiających się do kwalifikacji wojskowej należy do powiatowych i wojewódzkich komisji lekarskich
- W ramach tych czynności, osoby stawiające się do kwalifikacji wojskowej poddaje się obowiązkowym badaniom lekarskim, a także stosownie do potrzeb i według decyzji przewodniczącego komisji lekarskiej, badaniom specjalistycznym, w tym psychologicznych oraz obserwacji szpitalnej
- Osoba stawiająca się do kwalifikacji wojskowej jest obowiązana przedstawić komisji lekarskiej posiadaną dokumentację medyczną, w tym wyniki badań specjalistycznych przeprowadzonych w okresie dwunastu miesięcy przed dniem stawienia się do kwalifikacji wojskowej
- Do kwalifikacji wojskowej są obowiązani stawić się mężczyźni, którzy w danym roku kalendarzowym kończą dziewiętnaście lat życia, jak również ochotnicy, w tym kobiety, niezależnie od posiadanych kwalifikacji i wykształcenia, jeżeli ukończyli co najmniej osiemnaście lat życia. Obowiązek stawienia się do kwalifikacji wojskowej trwa do końca roku kalendarzowego, w którym osoba objęta obowiązkiem kończy dwadzieścia cztery lata życia
DORĘCZANIE KART POWOŁANIA W TRYBIE AKCJI KURIERSKIEJ
BIURO RZECZY ZNALEZIONYCH
- W przypadku rzeczy znalezionych organem właściwym do ich przechowywania jest Starosta Powiatu właściwy miejscowo dla terenu, na którym znaleziono rzecz
- Przyjmuje zawiadomienia o znalezieniu rzeczy zagubionych, jeżeli znalazca nie wie kto jest uprawniony do odbioru rzeczy, albo jeżeli nie zna miejsca zamieszkania osoby uprawnionej, oraz przechowuje rzeczy znalezione i poszukuje osoby uprawnionej do ich odbioru
- Przepisy te stosuje się odpowiednio do znalezionych rzeczy, które zostały porzucone bez zamiaru wyzbycia się własności, jak również do zwierząt, które zabłąkały się lub uciekły
- Termin dla podjęcia rzeczy znalezionych wynosi 1 rok, a dla podjęcia innych depozytów 2 lata od dnia doręczenia wezwania osobie uprawnionej do odbioru, w przypadku zaś niemożności doręczenia – od dnia zwrotu wezwania bądź stwierdzenia niemożności doręczenia
OCHRONA ZDROWIA
ZADANIA WŁADZ PUBLICZNYCH W ZAKRESIE PROFILAKTYKI ZDROWOTNEJ
- Zadania władz publicznych w zakresie zapewnienia równego dostępu do świadczeń opieki zdrowotnej obejmują w szczególności:
- tworzenie warunków funkcjonowania systemu ochrony zdrowia
- analizę i ocenę potrzeb zdrowotnych oraz czynników powodujących ich zmiany
- promocję zdrowia i profilaktykę, mające na celu tworzenie warunków sprzyjających zdrowiu
- finansowanie w trybie i na zasadach określonych ustawą świadczeń opieki zdrowotnej
- Do zadań własnych w zakresie zapewnienia równego dostępu do świadczeń opieki zdrowotnej realizowanych przez powiat należy w szczególności:
- opracowywanie i realizacja oraz ocena efektów programów zdrowotnych wynikających z rozpoznanych potrzeb zdrowotnych i stanu zdrowia mieszkańców powiatu – po konsultacji z gminami wchodzącymi w skład powiatu
- przekazywanie marszałkowi województwa informacji o realizowanych na terenie powiatu programach zdrowotnych
- inicjowanie, wspomaganie i monitorowanie działań lokalnej wspólnoty samorządowej w zakresie promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej odpowiedzialności za zdrowie i na rzecz ochrony zdrowia
- podejmowanie innych działań wynikających z rozpoznanych potrzeb zdrowotnych
- Starosta współpracuje z wojewodą przy sporządzeniu wojewódzkiego planu działania na wypadek wystąpienia epidemii, w celu zapewnienia skuteczności działań służących ochronie zdrowia publicznego przed zakażeniami i chorobami zakaźnymi. Plan sporządzany jest na okres 3 lat
Informacje niezbędne do sporządzenia planu dotyczą w szczególności:
- nazwy i lokalizacji zakładu opieki zdrowotnej lub obiektu użyteczności publicznej
- rozmieszczenia oraz powierzchni pomieszczeń wchodzących w skład zakładu opieki zdrowotnej lub obiektu użyteczności publicznej
- szacunkowej liczby osób, które mogą zostać przyjęte do leczenia, izolacji lub poddania kwarantannie
- Wykonywanie zadań dot. rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych
- Zarząd Powiatu ustala rozkład godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie powiatu po zasięgnięciu opinii wójtów/burmistrzów gmin z terenu powiatu i samorządu lekarskiego tak, by był dostosowany do potrzeb ludności i zapewniał dostępność świadczeń również w porze nocnej, w niedziele, święta i inne dni wolne od pracy
WYKONYWANIE ZADAŃ WYNIKAJĄCYCH Z USTAWY Z DNIA 7 KWIETNIA 1989r. PRAWO O STOWARZYSZENIACH
- nadzór nad stowarzyszeniami na terenie powiatu
- prowadzenie działalności związanej ze sprawowaniem nadzoru nad działalnością stowarzyszeń kultury fizycznej
- prowadzenie ewidencji uczniowskich klubów sportowych
- nadzorowanie działalności stowarzyszeń zwykłych (prowadzenie ewidencji stowarzyszeń zwykłych)
Zgłoszenie stowarzyszenia zwykłego
Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Starostwo Powiatowe w Sandomierzu - Punkt Obsługi Interesantów
Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
Przedstawiciel reprezentujący stowarzyszenie zwykłe albo zarząd składają na piśmie organowi nadzorującemu właściwemu ze względu na siedzibę stowarzyszenia zwykłego wniosek o wpis do ewidencji stowarzyszeń zwykłych
Uwagi:
Stowarzyszenie zwykłe nie posiada osobowości prawnej, ale może we własnym imieniu nabywać prawa, w tym własność i inne prawa rzeczowe, zaciągać zobowiązania, pozywać i być pozywane. Stowarzyszenie zwykłe uzyskuje środki na swoją działalność ze składek członkowskich, darowizn, spadków, zapisów, dochodów z majątku stowarzyszenia oraz ofiarności publicznej.
Stowarzyszenie zwykłe może otrzymać dotację na zasadach określonych w odrębnych przepisach.
Każdy członek odpowiada za zobowiązania stowarzyszenia zwykłego bez ograniczeń całym swoim majątkiem solidarnie z pozostałymi członkami oraz ze stowarzyszeniem.
Stowarzyszenie zwykłe musi uzyskać numer REGON (Główny Urząd Statystyczny).
Stowarzyszenie zwykłe nie może:
- powoływać terenowych jednostek organizacyjnych
- zrzeszać osób prawnych
- prowadzić działalności gospodarczej
- prowadzić odpłatnej działalności pożytku publicznego
Opłaty:
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Co najmniej 3 osoby fizyczne zamierzające założyć stowarzyszenie zwykłe spotykają się na Zebraniu Założycielskim, z którego sporządzają protokół wraz z uchwałami, listą założycieli oraz uchwalają regulamin działalności.
Regulamin musi określać w szczególności:
- nazwę stowarzyszenia
- cel lub cele stowarzyszenia
- teren i środki działania stowarzyszenia
- siedzibę stowarzyszenia
- przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie albo zarząd
- zasady dokonywania zmian regulaminu działalności
- sposób nabycia i utraty członkostwa
- sposób rozwiązania stowarzyszenia zwykłego
Stowarzyszenie zwykłe, które zamierza posiadać zarząd, określa w regulaminie działalności tryb jego wyboru oraz uzupełniania składu, kompetencje, warunki ważności jego uchwał oraz sposób reprezentowania stowarzyszenia zwykłego, w szczególności zaciągania zobowiązań majątkowych.
Stowarzyszenie zwykłe, które zamierza posiadać organ kontroli wewnętrznej, określa w regulaminie działalności tryb jego wyboru, uzupełniania składu oraz jego kompetencje.
Następnie przedstawiciel reprezentujący stowarzyszenie albo zarząd składają na piśmie wniosek o wpis do ewidencji stowarzyszeń zwykłych dołączając:
- regulamin działalności
- listę założycieli stowarzyszenia zwykłego, zawierającą ich imiona i nazwiska, datę i miejsce urodzenia, miejsce zamieszkania oraz własnoręczne podpisy założycieli
- listę założycieli stowarzyszenia zwykłego, zawierającą ich imiona i nazwiska, datę i miejsce urodzenia, miejsce zamieszkania oraz własnoręczne podpisy założycieli
- imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer PESEL przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie zwykłe albo członków Zarządu
- imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer PESEL członków organu kontroli wewnętrznej o ile regulamin działalności przewiduje ten organ
- adres siedziby stowarzyszenia zwykłego
Wniosek o wpis złożony przez Zarząd powinien zostać podpisany przez wszystkich członków zarządu.
Organ nadzorujący dokonuje wpisu do ewidencji w terminie 7 dni od dnia:
1) wpływu wniosku o wpis, jeżeli nie został złożony wniosek o zakazanie założenia stowarzyszenia;
2) uprawomocnienia się orzeczenia odrzucającego albo oddalającego wniosek o zakazanie założenia stowarzyszenia zwykłego;
Jeżeli wniosek zawiera braki, organ nadzorujący wzywa do jego uzupełnienia w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania. Nieuzupełnienie wniosku o wpis w terminie 14 dni powoduje jego bezskuteczność.
Organ nadzorujący informuje niezwłocznie przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie zwykłe albo zarząd o dokonaniu wpisu do ewidencji albo bezskuteczności wniosku o wpis.
Tryb odwoławczy:
Skarga na bezczynność do sądu administracyjnego
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach (Dz. U 2015, poz. 1393 z późń. zm.)
Wymagane wnioski i dokumenty:
- wniosek o wpis do ewidencji stowarzyszeń zwykłych
- protokół wraz z uchwałami z zebrania założycielskiego
- lista założycieli
- imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer PESEL przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie zwykłe/członków Zarządu/członków organu kontroli wewnętrznej
- regulamin działalności
- adres siedziby stowarzyszenia zwykłego
Załączniki
Wniosek o wpis do ewidencji stowarzyszeń zwykłych
Wniosek o wydanie zaświadczenia - wypisu
WYKONYWANIE ZADAŃ WYNIKAJĄCYCH Z USTAWY O ZARZĄDZANIU KRYZYSOWYM
- Obsługa Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego tj. prowadzenie dokumentacji z powołania Zespołu, aktualizacja składu osobowego i regulaminu organizacyjnego, prowadzenie dokumentacji
- Współdziałanie i nadzór nad funkcjonowaniem Miejskiego, Miejsko-gminnych i Gminnych Zespołów Zarządzania Kryzysowego;
- Opracowywanie i aktualizowanie Powiatowego Planu Reagowania Kryzysowego
- Przygotowywanie zarządzeń po wprowadzeniu lub odwołaniu stanu pogotowia lub alarmu powodziowego
- Przygotowywanie analiz i ocen oraz sprawozdań ze szkół i strat powstałych w wyniku klęsk żywiołowych
- Organizacja szkoleń teoretycznych i ćwiczeń praktycznych dla członków Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego
- Udział w komisyjnych wiosennych i jesiennych przeglądach urządzeń służących ochronie przeciwpowodziowej
- Współpraca z gminami i instytucjami w zakresie przeciwdziałania i zapobiegania wszelkim zagrożeniom mogącym spowodować duże straty
- Współdziałanie z właściwymi służbami i organami w zakresie bezpieczeństwa, porządku publicznego podczas masowych imprez sportowych
PRZYGOTOWYWANIE I PROWADZENIE DOKUMENTACJI KOMISJI BEZPIECZEŃSTWA I PORZĄDKU
- Przygotowywanie zarządzeń o powoływaniu oraz harmonogramu pracy Komisji, a także materiałów na jej posiedzenia
- Przygotowywanie informacji z realizacji powiatowego Programu Zapobiegania Przestępczości oraz Ochrony Bezpieczeństwa Obywateli i Porządku Publicznego
- Dokonywanie analiz i ocen stanu bezpieczeństwa pożarowego, powodziowego, sanitarnego i porządku publicznego na podstawie okresowych sprawozdań odpowiedzialnych instytucji
- Współpraca ze stowarzyszeniami i instytucjami z terenu powiatu sandomierskiego w zakresie monitoringu i przeciwdziałania zagrożeniom bezpieczeństwa, ładu i porządku publicznego
REALIZACJA ZAGADNIEŃ OBRONY CYWILNEJ
- Opracowanie i aktualizacja powiatowego Planu Obrony Cywilnej
- Przygotowywanie wytycznych i określanie zadań do realizacji Szefom Obrony Cywilnej Miasta, Miast i Gmin, Gmin
- Sporządzanie dorocznych zbiorczych sprawozdań z zakresu obrony cywilnej
- Przygotowywanie i nadzór nad realizacją zadań OC w jednostkach podstawowych tj. treningów szkoleniowych, narad, ćwiczeń i instruktaży
- Prowadzenie kontroli realizacji zadań obrony cywilnej w gminach
- Uczestnictwo w szkoleniach organizowanych przez Szefa Obrony Cywilnej Województwa
WYKONYWANIE ZADAŃ OBRONNYCH
- Przygotowywanie i aktualizacja Planu Funkcjonowania Powiatu na czas zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny
- Opracowywanie i aktualizacja Powiatowego Planu zabezpieczenia w wodę w warunkach specjalnych
- Koordynacja i opracowywanie dokumentacji ochrony gospodarki rolno-hodowlanej
- Przygotowywanie i aktualizacja dokumentacji stałego dyżuru, ochrony dóbr kultury i funkcjonowania szpitala w warunkach zagrożenia bezpieczeństwa państwa
- Przygotowanie dokumentacji i realizacja przedsięwzięć w zakresie szkoleń obronnych
- Koordynowanie realizacji zadań w zakresie spraw obronnych w Wydziałach Starostwa
PUNKT OBSŁUGI INTERESANTA
- Kompleksowa obsługa interesantów poprzez udzielanie informacji o zakresie spraw realizowanych przez poszczególne wydziały Starostwa
- Wydawanie interesantom druków i formularzy służących załatwieniu indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej
- Udzielanie interesantom merytorycznej pomocy w wypełnianiu składanych dokumentów