Powiat Sandomierski

Wydział Organizacyjny, Spraw Obywatelskich, Ochrony Zdrowia i Inwestycji

e-mail: organizacyjny@powiat.sandomierz.pl

 

P.o. Naczelnika - Referat Organizacji, Spraw Administracyjnych i Zamówień Publicznych: Małgorzata Kluszczyńska - pok. 313 - tel. wew. 355

Pracownicy:

Szafrańska Renata - pok. 419 - tel. w. 355
Kusik Sławomir - pok. 411 - tel. w. 353
Łukawska Aldona – pok. 409 – tel. w. 351
Trznadel Małgorzata - pok. 405 - tel. w. 400
Żołyniak Marek – Informatyk pok. - 222 – tel. 359
Zembrzuski Tomasz – Informatyk pok. - 222 – tel. 359
Łopaciński Eugeniusz - Punkt Obsługi Interesantów - tel. w. 367
Barbara Gajek - Punkt Obsługi Interesantów - tel. 367
 - tel. 367
Nowakowski Mariusz - pok. 325 - tel. w. 356
Borowiec Anna – pok. 410, - tel. w. 353
Zioło Anna – tel. w. 322
Sośniak Janina
Stróżyk Teresa
Tomaszek - Olefirenko Maria

 

Kierownik Referatu Zarządzania Kryzysowego, Spraw Obronnych:

Piotr Cencek - pok. 217 - tel. wew. 328

Pracownicy:

Roland Parole - pok. 217 - tel. wew. 328

 

Kierownik Referatu Inwestycji i Zamówień Publicznych

 

Dorota Sarzyńska - pok.315, tel. w. 394


Pracownicy:


Witold Ćwiek - pok. 316,317 - tel. w. 388

Katarzyna Adamczak - pok. 316,317 - tel. w. 388

 

WYDZIAŁ PROWADZI SPRAWY W ZAKRESIE:

  • Prowadzenie spraw kadrowych
  • Wykonywanie zadań organizacyjnych
  • Prowadzenie spraw gospodarczych i archiwum zakładowego
  • Prowadzenie Sekretariatu Starostwa
  • Sprawy repatriantów
  • Wydawanie zezwoleń na sprowadzenie zwłok i szczątków z obcego państwa
  • Organizacja i przeprowadzenie poboru na terenie powiatu
  • Organizowanie akcji kurierskiej na terenie powiatu
  • Wykonywanie zadań z zakresu informacji niejawnych
  • Przyjmowanie zgłoszeń o znalezieniu rzeczy zagubionych, przechowywanie tych rzeczy, poszukiwanie osób uprawnionych do ich odbioru – Biuro Rzeczy Znalezionych
  • Nadzór nad zakładami opieki zdrowotnej
  • Wykonywanie zadań w zakresie promocji i ochrony zdrowia
  • Ustalanie rozkładu godzin pracy aptek i harmonogramu dyżurów
  • Wykonywanie zadań wynikających z ustawy o zarządzaniu kryzysowym
  • Przygotowywanie i prowadzenie dokumentacji Komisji Bezpieczeństwa i Porządku
  • Realizacja zagadnień obrony cywilnej
  • Wykonywanie zadań obronnych
  • Punkt Obsługi Interesanta
  • Nieodpłatne Punty Obsługi Prawnej

 
PROWADZENIE SPRAW KADROWYCH

  • Prowadzenie dokumentacji spraw osobowych pracowników starostwa i kierowników jednostek powiatu
  • Koordynowanie działań związanych z naborem na wolne stanowiska pracy
  • Przygotowywanie dokumentacji związanej z nawiązywaniem lub rozwiązywaniem stosunku pracy, udzielaniem urlopów i zwolnień, przyznawanie nagród i nagród jubileuszowych
  • Przygotowywanie angaży, przeszeregowań i awansów
  • Kierowanie pracowników na badania wstępne i okresowe
  • Prowadzenie spraw związanych z dokonywaniem okresowych ocen kwalifikacyjnych
  • Prowadzenie spraw z zakresu organizacji staży i praktyk zawodowych
  • Organizowanie i koordynowanie szkoleń, dokształcania i doskonalenia zawodowego pracowników
  • Kontrola w zakresie przestrzegania prawa pracy przez pracowników i kierowników jednostek powiatowych powołanych przez starostę
  • Nadzór nad przestrzeganiem regulaminu pracy przez pracowników starostwa
  • Prowadzenie spraw emerytalno-rentowych pracowników
  • Współdziałanie z Wydziałem Finansowo-Budżetowym w planowaniu i realizacji wydatków osobowych starostwa
  • Przeprowadzanie planowych i doraźnych kontroli w zakresie dyscypliny pracy
  • Opracowywanie projektów regulaminu pracy i innych wewnętrznych aktów normatywnych z zakresu prawa pracy
  • Sporządzanie okresowych sprawozdań o zatrudnianiu na potrzeby GUS oraz innych instytucji
  • Współudział w przygotowaniu sprawozdań, informacji i innych materiałów dla potrzeb Rady Zarządu oraz Starosty Sandomierskiego
  • Kompletowanie protokołów z kontroli zewnętrznych w Starostwie i zaleceń pokontrolnych oraz przestrzeganie ich terminowej realizacji


WYKONYWANIE ZADAŃ ORGANIZACYJNYCH

  • Zapewnienie sprawnego funkcjonowania Starostwa Powiatowego, warunków jego działania, a także organizacji pracy
  • Opracowywanie projektu Statutu Powiatu i regulaminu organizacyjnego Starostwa, regulaminu pracy Starostwa oraz ich aktualizacja i kontrola realizacji
  • Inicjowanie działań usprawniających formy i metody pracy Starosty
  • Wdrażanie i nadzorowanie stosowania instrukcji kancelaryjnej, archiwalnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt
  • Prowadzenie zbioru upoważnień i pełnomocnictw do załatwiania spraw w imieniu Starosty
  • Prowadzenie zbioru porozumień spraw powierzonych innym jednostkom
  • Opracowywanie i uzgadnianie projektów aktów prawnych Rady Zarządu i Starosty, opiniowanie ich pod względem redakcyjnym oraz prawnym
  • Prowadzenie rejestru skarg i wniosków, koordynacja ich załatwienia
  • Przyjmowanie interesantów zgłaszających skargi i wnioski oraz organizowanie kontaktów ze Starostą i Wicestarostą;
  • Prowadzenie rejestru aktów prawnych Starosty
  • Udział w negocjowaniu warunków umów i porozumień zawieranych przez powiat, opiniowanie projektów tych porozumień


PROWADZENIE SPRAW GOSPODARCZYCH I ARCHIWUM ZAKŁADOWEGO

  • Prowadzenie prenumeraty pism i czasopism oraz zaopatrywanie urzędu w fachowe czasopisma
  • Prowadzenie spraw socjalnych, kontrolowanie zabezpieczenia pomieszczeń biurowych oraz ich wyposażenie, załatwianie spraw związanych z zakupem odzieży ochronnej i środków higieny osobistej, wykonywanie czynności związanych z cechowaniem urządzeń i mebli biurowych, zaopatrywanie urzędu w materiały biurowe, kancelaryjne oraz pieczęcie, prowadzenie magazynu materiałów biurowych, prowadzenie gospodarki formularzami i drukami
  • Prowadzenie i aktualizacja podręcznych materiałów informacyjnych dla potrzeb Starostwa oraz tablic urzędowych i informacyjnych
  • Obsługa techniczno – administracyjna narad
  • Zarządzanie siecią komputerową w Starostwie
  • Prowadzenie spraw BHP i ochrony przeciwpożarowej ( kontrolowanie stanu bezpieczeństwa i higieny pracy w Starostwie, kontrolowanie spraw związanych z konserwacją sprzętu przeciwpożarowego)
  • Prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem środków transportu będących w dyspozycji Starostwa
  • Prowadzenie archiwum zakładowego
  • Prowadzenie spraw związanych z zarządem obiektami administrowanymi przez Wydział (utrzymanie, bieżące remonty, itp.), sprawy związane z naliczaniem czynszu i innych opłat za najem pomieszczeń w budynkach administrowanych przez Wydział Organizacyjny, Spraw Obywatelskich i Ochrony Zdrowia
  • Obsługa administracyjna Zarządu Powiatu, a w szczególności: zabezpieczenie terminowego dostarczania materiałów członkom Zarządu Powiatu, opracowanie projektów aktów normatywnych z zakresu pracy Wydziału
  • Organizacyjne i techniczne współdziałanie w przygotowaniu kampanii wyborczych do Sejmu i Senatu, Rady Powiatu, referendum, itp.
  • Prowadzenie spraw kancelaryjno-biurowych


PROWADZENIE SEKRETARIATU STAROSTWA POWIATOWEGO

  • Udzielanie informacji interesantom i kierowanie ich do właściwych komórek organizacyjnych
  • Obsługa i łączenie rozmów telefonicznych i tekstowych oraz prowadzenie ich ewidencji
  • Prowadzenie biblioteki urzędowej


SPRAWY DOT. REPATRIANTÓW

  • Starosta przyznaje oraz ustala w drodze decyzji administracyjnej wysokość jednorazowej pomocy repatriantowi, który przybył z terenów azjatyckich byłego ZSRR i poniósł koszty  związane z remontem lub adaptacją lokalu mieszkalnego w miejscu osiedlenia się na terytorium RP na częściowe pokrycie udokumentowanych i uzasadnionych poniesionych kosztów. Starosta dokonuje wypłaty powyższej pomocy w terminie 24 miesięcy od dnia nabycia przez repatrianta obywatelstwa polskiego
  • Starosta dokonuje wypłaty przyznanych przez Prezesa Urzędu do Spraw repatriacji i Cudzoziemców jednorazowych zasiłków dla repatrianta i jego rodziny (transportowego, na zagospodarowanie i bieżące utrzymanie, szkolnego) w terminie 60 dni od dnia nabycia przez repatrianta obywatelstwa polskiego


ZEZWOLENIA NA PRZEWÓZ ZWŁOK I SZCZĄTKÓW Z OBCEGO PAŃSTWA

  • Na sprowadzenie zwłok z obcego państwa należy uzyskać zezwolenie Starosty właściwego dla miejsca, w którym zwłoki i szczątki mają być pochowane, w porozumieniu z Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym

Dokumenty wymagane do uzyskania zezwolenia na przewóz zwłok i szczątków z obcego państwa:

  1. Wniosek zawierający datę przewozu, miejsce wywozu i miejsce pochówku oraz środka transportu zwłok
  2. Karta zgonu przetłumaczona na język polski przez tłumacza przysięgłego, lub w tłumaczeniu potwierdzonym przez konsula
  3. Oświadczenie osoby ubiegającej się o zezwolenie pochowania zwłok, że jest osobą upoważnioną do pochowania zwłok lub szczątków

 

ORGANIZACJA I PRZEPROWADZENIE KWALIFIKACJI WOJSKOWEJ

  • Do przeprowadzenia czynności związanych z wykonywaniem powszechnego obowiązku obrony oraz do współdziałania z organami wojskowymi w zakresie administrowania rezerwami osobowymi są właściwy wojewoda oraz wójt (burmistrz, prezydent miasta) lub starosta sprawujący władzę administracji ogólnej oraz  organy samorządu terytorialnego
  • Za przeprowadzenie kwalifikacji wojskowej na terenie powiatu odpowiada starosta
  • Kwalifikację przeprowadza się corocznie
  • Minister właściwy do spraw wewnętrznych i Minister Obrony Narodowej określają corocznie, w drodze rozporządzenia, termin lub terminy ogłoszenia kwalifikacji wojskowej i czas jej lub ich trwania na terytorium państwa oraz roczniki i grupy osób podlegających obowiązkowi stawienia się do kwalifikacji wojskowej, co najmniej na czternaście dni przed jej rozpoczęciem
  • Określenie zdolności do czynnej służby wojskowej osób stawiających się do kwalifikacji wojskowej należy do powiatowych i wojewódzkich komisji lekarskich
  • W ramach tych czynności, osoby stawiające się do kwalifikacji wojskowej poddaje się obowiązkowym badaniom lekarskim, a także stosownie do potrzeb i według decyzji przewodniczącego komisji lekarskiej, badaniom specjalistycznym, w tym psychologicznych oraz obserwacji szpitalnej
  • Osoba stawiająca się do kwalifikacji wojskowej jest obowiązana przedstawić komisji lekarskiej posiadaną dokumentację medyczną, w tym wyniki badań specjalistycznych przeprowadzonych w okresie dwunastu miesięcy przed dniem stawienia się do kwalifikacji wojskowej
  • Do kwalifikacji wojskowej są obowiązani stawić się mężczyźni, którzy w danym roku kalendarzowym kończą dziewiętnaście lat życia, jak również ochotnicy, w tym kobiety, niezależnie od posiadanych kwalifikacji i wykształcenia, jeżeli ukończyli co najmniej osiemnaście lat życia. Obowiązek stawienia się do kwalifikacji wojskowej trwa do końca roku kalendarzowego, w którym osoba objęta obowiązkiem kończy dwadzieścia cztery lata życia


DORĘCZANIE KART POWOŁANIA W TRYBIE AKCJI KURIERSKIEJ

  • Starosta opracowuje w uzgodnieniu z Komendantem Komendy Wojskowej Uzupełnień w Sandomierzu i Komendantem Komendy Powiatowej Policji w Sandomierzu schemat i założenia akcji kurierskiej w zakresie tras doręczania dokumentów zawiadamiania i pakietów kart powołania do odbycia ćwiczeń wojskowych przeprowadzanych w trybie natychmiastowego wstawiennictwa oraz do czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny


BIURO RZECZY ZNALEZIONYCH

  • W przypadku rzeczy znalezionych organem właściwym do ich przechowywania jest Starosta Powiatu właściwy miejscowo dla terenu, na którym znaleziono rzecz
  • Przyjmuje zawiadomienia o znalezieniu rzeczy zagubionych, jeżeli znalazca nie wie kto jest uprawniony do odbioru rzeczy, albo jeżeli nie zna miejsca zamieszkania osoby uprawnionej, oraz przechowuje rzeczy znalezione i poszukuje osoby uprawnionej do ich odbioru
  • Przepisy te stosuje się odpowiednio do znalezionych rzeczy, które zostały porzucone bez zamiaru wyzbycia się własności, jak również do zwierząt, które zabłąkały się lub uciekły
  • Termin dla podjęcia rzeczy znalezionych wynosi 1 rok, a dla podjęcia innych depozytów 2 lata od dnia doręczenia wezwania osobie uprawnionej do odbioru, w przypadku zaś niemożności doręczenia – od dnia zwrotu wezwania bądź stwierdzenia niemożności doręczenia


OCHRONA ZDROWIA

ZADANIA WŁADZ PUBLICZNYCH W ZAKRESIE PROFILAKTYKI ZDROWOTNEJ

  • Zadania władz publicznych w zakresie zapewnienia równego dostępu do świadczeń opieki zdrowotnej obejmują w szczególności:
  1. tworzenie warunków funkcjonowania systemu ochrony zdrowia
  2. analizę i ocenę potrzeb zdrowotnych oraz czynników powodujących ich zmiany
  3. promocję zdrowia i profilaktykę, mające na celu tworzenie warunków sprzyjających zdrowiu
  4. finansowanie w trybie i na zasadach określonych ustawą świadczeń opieki zdrowotnej
  • Do zadań własnych w zakresie zapewnienia równego dostępu do świadczeń opieki zdrowotnej realizowanych przez powiat należy w szczególności:
  1. opracowywanie i realizacja oraz ocena efektów programów zdrowotnych wynikających z rozpoznanych potrzeb zdrowotnych i stanu zdrowia mieszkańców powiatu – po konsultacji z gminami wchodzącymi w skład powiatu
  2. przekazywanie marszałkowi województwa informacji o realizowanych na terenie powiatu programach zdrowotnych
  3. inicjowanie, wspomaganie i monitorowanie działań lokalnej wspólnoty samorządowej w zakresie promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej odpowiedzialności za zdrowie i na rzecz ochrony zdrowia
  4. podejmowanie innych działań wynikających z rozpoznanych potrzeb zdrowotnych
  • Starosta współpracuje z wojewodą przy sporządzeniu wojewódzkiego planu działania na wypadek wystąpienia epidemii, w celu zapewnienia skuteczności działań służących ochronie zdrowia publicznego przed zakażeniami i chorobami zakaźnymi. Plan sporządzany jest na okres 3 lat

    Informacje niezbędne do sporządzenia planu dotyczą w szczególności:
  1. nazwy i lokalizacji zakładu opieki zdrowotnej lub obiektu użyteczności publicznej
  2. rozmieszczenia oraz powierzchni pomieszczeń wchodzących w skład zakładu opieki zdrowotnej lub obiektu użyteczności publicznej
  3. szacunkowej liczby osób, które mogą zostać przyjęte do leczenia, izolacji lub poddania kwarantannie
  • Wykonywanie zadań dot. rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych
  • Zarząd Powiatu ustala rozkład godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie powiatu po zasięgnięciu opinii wójtów/burmistrzów gmin z terenu powiatu i samorządu lekarskiego tak, by był dostosowany do potrzeb ludności i zapewniał dostępność świadczeń również w porze nocnej, w niedziele, święta i inne dni wolne od pracy


WYKONYWANIE ZADAŃ WYNIKAJĄCYCH Z USTAWY Z DNIA 7 KWIETNIA 1989r. PRAWO O STOWARZYSZENIACH

  • nadzór nad stowarzyszeniami na terenie powiatu
  • prowadzenie działalności związanej ze sprawowaniem nadzoru nad działalnością stowarzyszeń kultury fizycznej
  • prowadzenie ewidencji uczniowskich klubów sportowych
  • nadzorowanie działalności stowarzyszeń zwykłych (prowadzenie ewidencji stowarzyszeń zwykłych)

 

Zgłoszenie stowarzyszenia zwykłego

Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:

Starostwo Powiatowe w Sandomierzu - Punkt Obsługi Interesantów

Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
Przedstawiciel reprezentujący stowarzyszenie zwykłe albo zarząd składają na piśmie organowi nadzorującemu właściwemu ze względu na siedzibę stowarzyszenia zwykłego wniosek o wpis do ewidencji stowarzyszeń zwykłych


Uwagi:

Stowarzyszenie zwykłe nie posiada osobowości prawnej, ale może we własnym imieniu nabywać prawa, w tym własność i inne prawa rzeczowe, zaciągać zobowiązania, pozywać i być pozywane. Stowarzyszenie zwykłe uzyskuje środki na swoją działalność ze składek członkowskich, darowizn, spadków, zapisów, dochodów z majątku stowarzyszenia oraz ofiarności publicznej.
Stowarzyszenie zwykłe może otrzymać dotację na zasadach określonych w odrębnych przepisach.

Każdy członek odpowiada za zobowiązania stowarzyszenia zwykłego bez ograniczeń całym swoim majątkiem solidarnie z pozostałymi członkami oraz ze stowarzyszeniem.

Stowarzyszenie zwykłe musi uzyskać numer REGON (Główny Urząd Statystyczny).

Stowarzyszenie zwykłe nie może:

  • powoływać terenowych jednostek organizacyjnych
  • zrzeszać osób prawnych
  • prowadzić działalności gospodarczej
  • prowadzić odpłatnej działalności pożytku publicznego


Opłaty:

  • Opłata za wydanie zaświadczenia o wpisie stowarzyszenia zwykłego do ewidencji - 17 zł 
    Opłatę należy wpłacić na konto: URZĄD MIEJSKI W SANDOMIERZU Bank/ numer konta:

    BANK SPÓŁDZIELCZY W SANDOMIERZU  79 9429 0004 2001 0000 1300 0040


Termin i sposób załatwienia sprawy:

Co najmniej 3 osoby fizyczne zamierzające założyć stowarzyszenie zwykłe spotykają się na Zebraniu Założycielskim, z którego sporządzają protokół wraz z uchwałami, listą założycieli oraz uchwalają regulamin działalności.


Regulamin musi określać w szczególności:

  • nazwę stowarzyszenia
  • cel lub cele stowarzyszenia
  • teren i środki działania stowarzyszenia
  • siedzibę stowarzyszenia
  • przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie albo zarząd
  • zasady dokonywania zmian regulaminu działalności
  • sposób nabycia i utraty członkostwa
  • sposób rozwiązania stowarzyszenia zwykłego


Stowarzyszenie zwykłe, które zamierza posiadać zarząd, określa w regulaminie działalności tryb jego wyboru oraz uzupełniania składu, kompetencje, warunki ważności jego uchwał oraz sposób reprezentowania stowarzyszenia zwykłego, w szczególności zaciągania zobowiązań majątkowych.


Stowarzyszenie zwykłe, które zamierza posiadać organ kontroli wewnętrznej, określa
w regulaminie działalności tryb jego wyboru, uzupełniania składu oraz jego kompetencje.


Następnie przedstawiciel reprezentujący stowarzyszenie albo zarząd składają na piśmie
wniosek o wpis do ewidencji stowarzyszeń zwykłych dołączając:

  • regulamin działalności
  • listę założycieli stowarzyszenia zwykłego, zawierającą ich imiona i nazwiska, datę i miejsce urodzenia, miejsce zamieszkania oraz własnoręczne podpisy założycieli
  • listę założycieli stowarzyszenia zwykłego, zawierającą ich imiona i nazwiska, datę i miejsce urodzenia, miejsce zamieszkania oraz własnoręczne podpisy założycieli
  • imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer PESEL przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie zwykłe albo członków Zarządu
  • imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer PESEL członków organu kontroli wewnętrznej o ile regulamin działalności przewiduje ten organ
  • adres siedziby stowarzyszenia zwykłego


Wniosek o wpis złożony przez Zarząd powinien zostać podpisany przez wszystkich członków zarządu.

Organ nadzorujący dokonuje wpisu do ewidencji w terminie 7 dni od dnia:
1) wpływu wniosku o wpis, jeżeli nie został złożony wniosek o zakazanie założenia stowarzyszenia;
2) uprawomocnienia się orzeczenia odrzucającego albo oddalającego wniosek o zakazanie założenia stowarzyszenia zwykłego;

Jeżeli wniosek zawiera braki, organ nadzorujący wzywa do jego uzupełnienia w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania. Nieuzupełnienie wniosku o wpis w terminie 14 dni powoduje jego bezskuteczność.

Organ nadzorujący informuje niezwłocznie przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie zwykłe albo zarząd o dokonaniu wpisu do ewidencji albo bezskuteczności wniosku o wpis.

Tryb odwoławczy:
Skarga na bezczynność do sądu administracyjnego

Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach (Dz. U 2015, poz. 1393 z późń. zm.)

Wymagane wnioski i dokumenty:

  • wniosek o wpis do ewidencji stowarzyszeń zwykłych
  • protokół wraz z uchwałami z zebrania założycielskiego
  • lista założycieli
  • imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer PESEL przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie zwykłe/członków Zarządu/członków organu kontroli wewnętrznej
  • regulamin działalności
  • adres siedziby stowarzyszenia zwykłego

 

WYKONYWANIE ZADAŃ WYNIKAJĄCYCH Z USTAWY O ZARZĄDZANIU KRYZYSOWYM

  • Obsługa Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego tj. prowadzenie dokumentacji z powołania Zespołu, aktualizacja składu osobowego i regulaminu organizacyjnego, prowadzenie dokumentacji
  • Współdziałanie i nadzór nad funkcjonowaniem Miejskiego, Miejsko-gminnych i Gminnych Zespołów Zarządzania Kryzysowego;
  • Opracowywanie i aktualizowanie Powiatowego Planu Reagowania Kryzysowego
  • Przygotowywanie zarządzeń po wprowadzeniu lub odwołaniu stanu pogotowia lub alarmu powodziowego
  • Przygotowywanie analiz i ocen oraz sprawozdań ze szkół i strat powstałych w wyniku klęsk żywiołowych
  • Organizacja szkoleń teoretycznych i ćwiczeń praktycznych dla członków Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego
  • Udział w komisyjnych wiosennych i jesiennych przeglądach urządzeń służących ochronie przeciwpowodziowej
  • Współpraca z gminami i instytucjami w zakresie przeciwdziałania i zapobiegania wszelkim zagrożeniom mogącym spowodować duże straty
  • Współdziałanie z właściwymi służbami i organami w zakresie bezpieczeństwa, porządku publicznego podczas masowych imprez sportowych


PRZYGOTOWYWANIE I PROWADZENIE DOKUMENTACJI KOMISJI BEZPIECZEŃSTWA I PORZĄDKU

  • Przygotowywanie zarządzeń o powoływaniu oraz harmonogramu pracy Komisji, a także materiałów na jej posiedzenia
  • Przygotowywanie informacji z realizacji powiatowego Programu Zapobiegania Przestępczości oraz Ochrony Bezpieczeństwa Obywateli i Porządku Publicznego
  • Dokonywanie analiz i ocen stanu bezpieczeństwa pożarowego, powodziowego, sanitarnego i porządku publicznego na podstawie okresowych sprawozdań odpowiedzialnych instytucji
  • Współpraca ze stowarzyszeniami i instytucjami z terenu powiatu sandomierskiego w zakresie monitoringu i przeciwdziałania zagrożeniom bezpieczeństwa, ładu i porządku publicznego


REALIZACJA ZAGADNIEŃ OBRONY CYWILNEJ

  • Opracowanie i aktualizacja powiatowego Planu Obrony Cywilnej
  • Przygotowywanie wytycznych i określanie zadań do realizacji Szefom Obrony Cywilnej Miasta, Miast i Gmin, Gmin
  • Sporządzanie dorocznych zbiorczych sprawozdań z zakresu obrony cywilnej
  • Przygotowywanie i nadzór nad realizacją zadań OC w jednostkach podstawowych tj. treningów szkoleniowych, narad, ćwiczeń i instruktaży
  • Prowadzenie kontroli realizacji zadań obrony cywilnej w gminach
  • Uczestnictwo w szkoleniach organizowanych przez Szefa Obrony Cywilnej Województwa


WYKONYWANIE ZADAŃ OBRONNYCH

  • Przygotowywanie i aktualizacja Planu Funkcjonowania Powiatu na czas zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny
  • Opracowywanie i aktualizacja Powiatowego Planu zabezpieczenia w wodę w warunkach specjalnych
  • Koordynacja i opracowywanie dokumentacji ochrony gospodarki rolno-hodowlanej
  • Przygotowywanie i aktualizacja dokumentacji stałego dyżuru, ochrony dóbr kultury i funkcjonowania szpitala w warunkach zagrożenia bezpieczeństwa państwa
  • Przygotowanie dokumentacji i realizacja przedsięwzięć w zakresie szkoleń obronnych
  • Koordynowanie realizacji zadań w zakresie spraw obronnych w Wydziałach Starostwa


PUNKT OBSŁUGI INTERESANTA

  • Kompleksowa obsługa interesantów poprzez udzielanie informacji o zakresie spraw realizowanych przez poszczególne wydziały Starostwa
  • Wydawanie interesantom druków i formularzy służących załatwieniu indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej
  • Udzielanie interesantom merytorycznej pomocy w wypełnianiu składanych dokumentów