Powiat Sandomierski

Powiatowy Rzecznik Konsumentów

e-mail: prk_w_sandomierzu@o2.pl

Maria Sokal  -  pok.312     tel. 15/644 10 10,    15/644 11 11,   15/832 32 43    wew.352

Agnieszka Łabudzka  -  pracownik

 

Powiatowy Rzecznik Konsumentów działa wyłącznie na rzecz mieszkańców powiatu sandomierskiego.

Osoby mieszkające poza powiatem sandomierskim powinny zwrócić się o pomoc do rzecznika konsumentów w swoim mieście lub powiecie.

Dane rzeczników konsumentów na terenie kraju można znaleźć na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów  http://www.uokik.gov.pl/ochrona_konsumentów/rzecznicy

 

Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Starostwie Powiatowym w Sandomierzu działa wyłącznie  w sprawach konsumenckich,  tj. w sprawach dotyczących zawierania i wykonywania umów cywilnoprawnych pomiędzy  konsumentem a przedsiębiorcą.

Zgodnie z art.221 kodeksu cywilnego za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

Zgodnie z art.431 k.c. przedsiębiorcą jest osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.

 

Do katalogu spraw konsumenckich należą te dotyczące:

        .  umów sprzedaży konsumenckiej,

        .  umów o świadczenie usług:

                       .  telekomunikacyjnych;

                       .  bankowych;

                       .  organizacji imprez turystycznych;

                       .  przewozowych;

                       .  pocztowych;

                       .  energetycznych;

                       .  związanych z obrotem nieruchomościami;

                       .  edukacyjnych;

                       .  przez „fachowców”'tj. prowadzących różnego rodzaju serwisy, w tym i.in.:

                          naprawcze, remontowe, wykończeniowe a także wykonujących rzeczy na

                          zamówienie.

      „ Powiatowy Rzecznik Konsumentów nie zajmuje się sprawami egzekucji komorniczej

         prowadzonej  przeciwko  konsumentom.”

 

Katalog spraw, którymi rzecznik konsumentów nie może się zajmować:

                        .  w sporach z organami administracji publicznej;

                        .  roszczeń wzajemnych przedsiębiorców;

                        .  dotyczących prawa pracy;

                        .  ochrony dóbr osobistych;

                        .  ochrony praw pacjentów NFZ;

                        .  ochrony praw ubezpieczonych;

                        .  ochrony praw członków spółdzielni mieszkaniowych;

                        .  ochrony danych osobowych.

 

Rzecznik udziela konsumentom porad prawnych w następujących dniach:

 

                           poniedziałek, wtorek   od godz. 7,30    do   godz. 15,30

                           czwartek, piątek         od godz. 8,00    do   godz. 15,00

 

Klauzula Informacyjna  dla  konsumenta